dramaqueens

Alla inlägg under april 2011

Av Alice Amanda Olsson Alnegren Neu - 15 april 2011 18:05

HejHej


PÅSKLOV!!!   



I dag har jag och Amanda cyklat till torget  


Trots lite felkörning så kom vi ändå fram, Det var INTE mitt fel! 


Först fikade vi på Sandbergs cafè, sen så shoppade vi! Amanda köpte världens snyggaste jeans, och jag köpte en BRUN maskara  , men sedan bytte jag till svart  


Nu sitter jag och bloggar och Amanda fixar någonting på Imovie!


Vi hörs!

     Kram Alice  

Av Alice Amanda Olsson Alnegren Neu - 14 april 2011 19:08

Muffins

150 g smör
1 dl mjölk
3.75 dl strösocker
3 st ägg
4 dl vetemjöl
1 st citron, rivet skal
1 tsk vaniljsocker
3/4–1 tsk bakpulver


Gör såhär:

1. Koka upp smör och mjölk.
2. Vispa socker och ägg lätt och luftigt.
3. Häll den kokande mjölken över äggsmeten och fortsätt vispa på låg hastighet.
4. Tillsätt mjöl, rivet citronskal, vaniljsocker och bakpulver och blanda till en slät smet.
5. Sätt i kyl över natten. Behövs egentligen inte
6. Fyll muffinssmeten i formar upp till ca 3/4.
7. Grädda i mitten av ugnen på 200 grader, ca 10 minuter. Tidsåtgången beror på storleken på formarna.
8. Låt svalna.
9. Vispa ihop alla ingredienser till toppingen till en lätt och luftig smet.
10. Spritsa eller bred topping på muffinsen.
11. Garnera med vackra blad och blommor.


Lycka till :D

Kram Alice!

Av Alice Amanda Olsson Alnegren Neu - 14 april 2011 18:53

Nu har vi ÄNTLIGEN fixat tema, text osv....

Nu har vi också snackat lite och bestämt att vi ska behålla den här bloggen  


 Amanda fixar lite bilder på www.picnik.com där kan man fixa bilder m.m


I kväll ska jag se på CSI  


Och Amanda ska titta på något annat....        Se you later gladiator  

//Alice

Av Alice Amanda Olsson Alnegren Neu - 14 april 2011 18:35

Hej Hej!

2 minutersen jag skrev det förra inlägget, menmen man måste ju komma i gång lite  


Jag är SUPER nöjd med bloggplatsen!


Men Amanda försöker desperat att fixa så att bloggen flyttas till blogg.se  


Men det kommer nog inte hända...


 

Av Alice Amanda Olsson Alnegren Neu - 14 april 2011 18:16

Ja...

Då var det alltså dags att börja blogga  

Vi heter Alice & Amanda  

Och våran blogg kommer att handla om..... Ja, det vi vill att den ska handla om  




 

  Se you later Aligater  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards